I yes en: Empezipiallo > Autors > Maria Teresa Moret Oliver

Maria Teresa Moret Oliver

és llicenciada i doctora en Filologia Hispànica per la Universitat de Saragossa i graduada en Llengua i Literatura Catalanes per la UOC. És professora del Departamento de Lingüística y Literaturas Hispánicas de la Universitat de Saragossa des del 2003. La seva recerca se centra en l’estudi històric de la llengua catalana a l’Aragó, trajectòria de recerca que va iniciar amb la seva tesi doctoral sobre la llengua en documentació notarial medieval.

En aquesta línia  i en d’altres complementàries, ha publicat articles, capítols de llibre i monografies sobre: tipologia, dialectologia, onomàstica, lexicografia, sociolingüística, literatura, etnologia i etnografia.  Ha participat en reunions científiques i en congressos nacionals i internacionals, així com en projectes competitius d’àmbit nacional i autonòmic, i en iniciatives de transferència de coneixement, innovació docent i divulgació científica. És, a més, acadèmica de número de l’Academia Aragonesa de la Lengua.

Libros publicaus en Gara d'Edizions

  • VIDA I LLENGUA A LA MINA I AL RIU. Estudi etnogràfic i lèxic sobre la navegació fluvial, la mineria, la pesca i altres activitats riberenques a Mequinensa i Faió

    Más informazión